måndag 19 november 2012

Fääärdig!!

Så blev jag äntligen färdig med en svart hoodie i storlek 110, som är till en väninnas brorsbarn i julklapp. Hela tröjan är fodrad med lila pingviner i härlig varm fleece. Kantbanden, muddarna och dragkedjan följer samma orangea färg som pingvinernas näbbar. Gjorde dock en megatabbe som jag fick stå för själv. Var supernoga när jag skulle sy på dragkedjan. Mätte noga, nålade, sydde från flera håll och kanter etc. Satt uppe en hel kväll enbart med denna dragkedja. När jag klippt av sista tråden och ska öppna tröjan inser jag förfärat att jag har sytt på helt fel dragkedja! Denna gick inte att öppna i slutet! NEJ!! Värst av allt är att detta faktiskt inte är första gången det händer. Fast första gången var det till mig själv och då brydde jag mig inte så mycket. Då bad jag pappa knipsa av en bit av dragkedjan och göra en temporär lösning. Det gjorde detsamma, det blev varken snyggt eller bra men det var bara jag som skulle använda plagget ändå, så jag lät det vara. Denna gången var det bara att sprätta upp allt arbete igen. Åh, så himla onödigt. Har jag för mycket tankar i huvudet att jag helt enkelt glömmer en sådan viktig detalj? Suck. Men oavsett så är rätt dragkedja påsydd nu och eftersom jag redan sytt på den en gång så visste jag hur jag skulle göra och det gick betydligt snabbare denna gången. Slutresultatet blev bra och jag är nöjd, även om jag var grymt irriterad på mig själv där ett tag.

Tre härliga dregglisar i blåa nyanser till en tjej som heter Maria!
Lite flickigare dregglisar till Ulrika och hennes bebis.
Blev även lite dregglisar som kommer skickas direkt imorgon bitti. Nu har jag även använt upp min sista namnlapp. Ajdå! Snart är dock Ulrika från 3exter tillbaka från semestern så det blir till att hugga henne direkt och beställa hem ett gäng till. Nu kallar sängen, godnatt!

1 kommentar: