onsdag 14 november 2012

Mitt 100:ade inlägg!

Jaha, då var jag uppe i 100 inlägg. Redan. Känns lite konstigt att jag har skrivit så mycket, men nästan ännu märkligare att folk läser allting. Roligt förstås, men ändå en lite konstig känsla. Ofta när jag träffar vänner, så vet de redan allting som jag har att berätta. Någonting jag vill prata om blir en upprepning för personen i fråga då denne redan har läst på bloggen. Det kan kännas lite skumt emellanåt. Fast för det mesta blir jag bara glad. Det är ju positivt! Eller när jag springer förbi någon ytlig bekantskap och personen slänger ur sig ett litet "Hej, förresten så läser jag din blogg"! Jag blir varm i hjärtat samtidigt som jag blir smått generad. Känns som om jag blottar mig, och vissa personer som jag inte visste var intresserade av mig och mitt liv, är numera flitiga besökare. Blir glatt överraskad. Men det påminner mig om hur naken jag är också. Det är ju så lätt att sitta och "gömma" sig bakom en skärm, då kan man ju skriva vad fan som helst. Det är ju så mycket lättare också, att vara ärlig när man skriver och inte när man talar med en person öga mot öga. Oavsett vad så är jag glad och det är mycket tack vare er som jag fortsätter att skriva. Så snälla, fortsätt gärna att läsa och fortsätt att kommentera.

Jag har sett att det är många som syr söta små ugglor. Likt gosedjur eller kuddar och det vill jag också göra. Ska skissa lite på en uggla så fort tiden räcker till. Hade varit en härlig attiralj till Vikings rum, eller varför inte i vårt vardagsrum? Kanske varje rum behöver en liten uggla. Dessa söta små varelser.

Städade i min pysselhörna och rensade och vek alla tygerna, så nu är det fint och i ordning igen. Uppdaterade min tyglista på bloggen också. Tog bort de som var slut och lade till några som fallit bort. Grodorna hade hoppat iväg visade det sig. Har en hel hög med tyger nu som det bara finns en liten bit kvar av. Det gör nästan ont i hjärtat när det tar slut. Jag känner mig så rik när jag tittar på allt material och det känns riktigt, riktigt tråkigt när något tar slut och jag därför inte kan sy mer i det tyget. Många av tygerna kommer och går dessutom så mycket har redan utgått hos leverantörerna. Får väl snart önska mig en tur till Gittes paradis och se om jag kan utöka min samling med lite nyheter, hehe. 


Detta vinterset blev klart nu ikväll. Ytterligare en hjälmmössa och ett par vantar. Fleecefodrade förstås och med långa, vikbara lila muddar och kantband. Till en liten Vidar som jag tror kommer bli grymt cool i denna färgkombination. Jag tycker det är jätteroligt att kombinera ihop olika färger, men det blir ofta samma stuk om jag får välja, därför är det extra roligt när någon annan väljer färgen. Ibland är det färger som jag själv aldrig hade tänkt tanken att mixa, men det slutar alltid upp väldigt bra och jag blir förvånad över hur bra färgerna passar ihop. Våga välja färg helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar