lördag 15 december 2012

Brösarps Gästgivaregård!

Övernattningen på Brösarps Gästgivaregård var helt fantastisk. Maten var underbart god och innehöll allting som bör finnas på ett skånskt julbord, plus lite till. Jag som dessutom är väldigt kräsen av mig fann flera olika smaker som jag uppskattade. Det bjöds på hela kalaset inklusive god julöl från Mariestad och snaps för den modige. Var en mycket trevlig upplevelse med många fina människor som man lärde känna. Jag gjorde dock en liten tabbe och smet in på herrarnas toalett, och när jag sedan skulle ut från toaletten stod där såklart en kille och kissade i urinoaren. Jag tjöt ”förlåt” upprepade gånger när jag smet ut bakom honom medan mina händer fick agera skygglappar. Pinsamt. Värre blev det när det visade sig vara en utav Nilles nya arbetskollegor. Jaja, tur man kan bjuda på sig själv och det blev ett gott skratt utav det hela ändå. Frukosten var också över förväntan och bjöd på bland annat äggröra, bacon, minst fem sorters fil och youghurt med massvis med tillbehör, bullar och bröd, sill, ägg, kaffe och flera olika juicer från Kiviks musteri. Åh, vad jag njöt. Att äta på frukostbuffér tycker jag är extra intressant eftersom jag har fått min beskärda del ifrån hotellfrukostar och även erfarenheten av att ha arbetat som frukostvärdinna. Jag måste därför säga att denna var fantastisk, men den kommer ändå inte upp i frukosten som serveras på Hotel Noble House i Malmö.
Mamma och pappa hade passat Viking och det hade gått superbra. Han hade inte pipit en endaste gång sen vi åkte. Det hade gått jättebra att lägga honom för både natten och när han skulle sova förmiddag. Vilken lättnad det var att höra. Att veta att ens lilla hjärta har mått bra under tiden man varit iväg är nästan lika skönt som själva grejen att ha varit iväg.
Imorgon blir det hemfärd från landet till storstaden igen. Det blir bio med familjen för att se senaste tillskottet till Sagan om Ringen. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar