tisdag 25 december 2012

Lite bilder från stugan!

Känns onödigt att skriva massa långa utlägg om hur dagarna flyter på här uppe eftersom det ändå kanske inte blir så intressant läsning. Mest vardagliga händelser fast med mycket glädje, skratt och kärlek förstås. Låter bilder få visa istället.

 
Viking ska hela tiden hjälpa morfar.
Nya köket börjar ta form.
Underbara Batman tröjan från farmor.
På vinterpromenad med nya fårfällen.
 
Vi systrar.
Julafton har nu passerat och paketen har slitits upp. Många glada tjut har ekat här inne. Tänk så snabbt allting är över? Dagar, veckor och kanske till och med månaders arbete och förberedelse som sedan är över efter bara en kväll. För efter julafton är julen förbi... eller?

Har inte fått sytt särskilt mycket här uppe, men det gör ingenting. Bara vetskapen om att jag har maskinerna här gör mig lugn. Ifall jag skulle få massor med tid över så vill jag gärna kunna sätta mig och sy en stund. Har i alla fall påbörjat en luvtröja med lila moln samt ritat upp och klippt ut en ny pyjamas i gula apor åt lilleplutt. Beställde även ett gäng nya tyger igår, bland annat lite mer rött molntyg samt en bit av de turkosa randiga flodhästarna. Blev förstås en del nya tyger också. Hittade supersöta ugglor i massvis med färger så jag valde att ta hem ett par varianter. Fick bli orange, ljusrosa samt en ljuslila. Beställde denna gången ifrån Jonic-textil. Lite smakprov på beställningen, samtliga tyger är dessutom tryckta på ekologisk trikå. Vilken blir din favorit?

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar