lördag 26 januari 2013

Chili, Cupcakes och Kattkräk!

Vår ena katt Zeke slickade nyss i sig mina rester av Chili con Carnen, jag tror inte det är så bra. Han kommer nog bli rätt dålig i magen. Hm…

Idag är jag tröttare än tröttast så det får bli ett kort inlägg, men ville i alla fall uppdatera och visa lite nya kreationer. Ett gäng dregglisar i många av de nya tygerna som anlände förra veckan. Jag valde att sätta en dubbelvikt namnlapp som man syr in i sömmen på dessa dregglisar eftersom jag börjar få ont om de vanliga raka lapparna. Beställde ändå över 100st men när det gäller dregglisar så går de ju åt som smör i solsken. Blev i alla fall väldigt nöjd med den ändringen. Tyckte det blev ganska stilrent och dessutom sparade jag tiden det tar att sy fast lappen. Win!


Som vanligt är de till salu för 40kr/st eller 3st för 100kr. Porto tillkommer med 12kr.

En kjol blev minsann också gjord idag under tiden Viking sov eftermiddag. Kan tillägga att han sov i lite mer än två timmar, haha. Därför hann jag allt som allt rita nytt kjolmönster, klippa ut, nåla, pressa och sy ihop och fästa trådar. Härligt! Denna lilla bakelse är tänkt att bli en sommarkjol till en smal liten tjej. Kjolen är i storlek 86, men kan ju användas från storlek 74 (gissar jag på) och upp till storlek 92/98 skulle jag tro. Skillnaden är bara längden på kjolens fall, mudden i midjan töjer sig lätt och kan därför passa tidigare och längre. Ett toppen plagg som barnet kan använda under längre tid!


Bjuder på en närbild på täcksömmen från både rätan och avigsidan. Blev rätt nöjd faktiskt! Inget vågat inget vunnet. Snart ska jag våga mig på kantbandaren.

Nille är ute med en arbetskollega ikväll och jag har hela lägenheten för mig själv. Ganska så skönt faktiskt. Men bara ibland. Tror att jag ska gotta ner mig i soffan med lite choklad och något skoj på tv. Eller så packar jag upp kantbandaren? Hm... Fast först ska jag torka kattkräk i hallen… Zeke ångrar nog att han åt upp min Chili. Trevlig kväll alla ni fina läsare!

1 kommentar:

  1. Såå fin den blev!! Min sockertopp kommer passa fint i bakelsen. :-) Tack!

    SvaraRadera