måndag 28 januari 2013

Kardborrekatastrof!

Irriterad som tusan. Köpte mer kardborrband på SoS som jag alltid brukar, den större mängden på rulle. Dregglisarna kommer och går hela tiden vilket innebär stor kardborre-konsumption. Började sicksacka fast det som jag alltid gör, men denna gången blev det massvis med hoppstygn och en klistrig nål som envisades med att dra upp både tråd och ludd från tyget. Jag har sytt med klistrig baksida flera gånger (det är alltså klister på ena delen av kardborrebandet så att man lätt kan fästa det) men detta måste ha varit något superlim för det gick verkligen inte att sy i. Det är inte samma som tidigare. Stressad som jag är har jag suttit nu i två timmar och försökt trixa och få till sömmen rätt ändå. Det har ju faktiskt gått tidigare så det borde ju gå nu också. Icke! Jag testade och sydde långsamt, jag sydde i rally-kalle-hastighet, jag bytte nål och jag körde sönder nålen i sisådär 40 000 småbitar. Jag testade att olja den nya nålen så att den inte skulle ta upp klistret, jag provade även att tvätta kardborrebandets klistersida i hopp om att limmet skulle lösas upp. Nej, nej, nej! Det blir till att åka iväg igen imorgonbitti för att köpa nytt kardborreband UTAN klister. Suck! Fast en tur ut till tygaffären är ju egentligen inte fel. Jag kommer dessutom att ha fint sällskap med mig.
Dessa dregglisar, som går i mycket rosa och blått, är dem som jag har brottats med under kvällen. En del av dem saknar fortfarande kardborreband baktill, men det kommer jag att sy fast under morgondagen. Ville i alla fall bjuda på lite bilder. Dessa är till salu (så fort kardborrebandet är på såklart, haha) för 40kr/st alt 3st för 100kr. Mejla eller kommentera i bloggen vid intresse.


Postade ett par paket idag också med lite färdigsydda kläder och dregglisar. En återkommande kund fick även lite extra i sitt paket i form av en dregglis i rosa ugglor med matchande pannband. En liten flicka ska nämligen få agera testmodell så vi får se huruvida pannbandet går hem eller inte hos henne. Blev väldigt nöjd med pannbandet denna gången. Mönsterpassningen blev perfekt, närapå millimetern och inga fula skarvar eller stickande sömmar. Jag är nöjd, hoppas att hon också blir det, haha.


Nu ska jag tröstäta choklad som jag fått från Nille. Han har alltid lite choklad undangömt här hemma till mig "in case of emergency". Det är perfekt att ta till i mina hormonsvackor. Men han måste gömma det någonstans där jag inte ser, för annars hade jag ätit upp det direkt, haha. Men det funkar faktiskt, det är som en väninna sa till mig - "Choklad är bästa medicinen!".

3 kommentarer:

  1. du, har du sett att det finns en syaffär vid mobilia? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har jag, fast har bara köpt tråd där en gång och tyckte att det var ganska så dyrt faktiskt. :/ Men de har lite annorlunda sortiment än SoS. Kanske får ta mig en tur dit snart iaf. :)

      Radera
  2. Så fin Nellie kommer bli! Längtar!❤

    SvaraRadera