lördag 19 januari 2013

Lejon, Lego och Barbieklackar!

Fredag igår och jag fick en underbar present av Nille. Han kom hem med lite nya trikå tyger från Stoff och Stil. Helt fantastiska mönster och jag blev alldeles tokig och kunde inte hålla mig från att sätta saxen i dem. Började klippa ut två t-shirtar direkt efter tvätt, tyget hann inte ens torka, haha. Det slutade upp med en långärmad och en kortärmad t-shirt av ett orange tyg med söta lejon på. Jag tyckte att de såg ut som vår katt Mithras. Den orangea färgen är ganska så dämpad och jag matchade den med en lugn blåfärgad mudd som jag fått av svärmor. Färgerna passade perfekt ihop! Det hade nog inte blivit så om det inte varit för Sheima, som häromdagen berättade hur mycket hon tyckte om orange och blått tillsammans. Jag själv har aldrig tänkt så förut, men när jag såg detta tyget visste jag direkt vad hon menade. Blev riktigt nöjd! Lejonen har en gnutta blått i ögonen också och jag tycker att de lyfts fram lite med hjälp av muddarna och kantbanden. Vad tycker ni?

Till salu 130kr.
Båda tröjorna är i storlek 86 och Viking ska få den långärmade. Den kortärmade lejon (läs: Mithras) T-shirten är till salu för 130kr. Den nedre bilden är tagen utan blixt och därför skiljer sig färgerna åt lite jämfört med den övre bilden som är tagen med blixt. Kommentera här under eller skicka ett mejl om du är intresserad av den kortärmade. Andra plagg som är till salu just nu hittar du här.

Dessa tyger blev det också i den spontana ”fredagspresenten”. Två ganska neutrala tyger som båda går i vitt. Det första har små roliga monster i svart, det andra har ursöta små kor med röda fläckar på. Båda tygerna är väldigt könsneutrala och färgmässigt passar de nog till det mesta också.

 
 

Har filat lite mer på pannband och gjort ett par stycken nu. Blir bättre och bättre men jag vill väldigt gärna mönsterpassa perfekt vilket gör att det blir mycket precisions arbete som givetvis tar alldeles för lång tid. Nu under förmiddagen har jag i alla fall fått lite egen tid här hemma då Nille tog Viking och åkte för att hälsa på farfar. Röjde igenom hela lägenheten och dammsög. Superskönt att för en gångs skull ha fria ytor på golvet. Jag gnällde för mamma om det en gång och om hur ont det gjorde att trampa på diverse legobitar och annat smått. Mamma sa då, med övertygelse, att det värsta som finns att trampa på är Barbieklackar! Så var glad så länge det bara är lego! Jag kunde se det framför mig och dog av skratt. Där stressar en trött trebarnsmorsa och trampar runt på Barbiedockornas hela sko-kollektion som ligger utslängda över ett hallgolv. Stackars mamma, det måste ju vara som att gå direkt på en spikmatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar