tisdag 26 februari 2013

Börja "leva" igen!

Usch, känner mig halvsjuk, febrig och svullen i hela kroppen. Bara jag inte blir dålig nu, har alldeles för mycket inbokat och planerat under närmaste tiden. Får nästan panik bara av att tänka på det. Nille kände sig också lite halvkass idag. Orka.

Har jobbat undan lite fler beställningar bland annat denna helbody med mintgröna apor och gråa muddar. En liten storlek, 56 blev det då "apan" som ska ha den ännu ligger i magen. Istället för dragkedja använde jag mig av tryckknappar då det känns lite snällare till en nyfödd bebis. Den matchar fint till filten som jag gjorde tidigare med rosa baksida. Min gissning är att sötnosen Nellie ska ha filten och hennes kommande pojk/flick kusin ska få helbodyn.
Blev även ett gäng dregglisar till, de kan man ju faktiskt aldrig ha för många av, tycker jag.

 
Den andra beställningen jag fått klart är också till en "lillbus" som ännu har det varmt och gott i mammas mage. Dock inte länge till. Mössorna är därför ganska små och tänkta att passa en nyfödd. Också här blev det ett par dregglisar till. Hoppas att både föräldrar och bebisar blir glada!

 

Så fort Nille slutat idag ska vi iväg och kolla bilbarnstol. Viking växer så fort och nu är han snart redo för nästa storlek. Dessutom kommer vi att behöva en till stol som vi kan ha i Nilles firmabil, då det kommer vara han som lämnar på dagis större delen av tiden. Det är lite svårt för mig som börjar jobba redan 05:30. Mycket som ska passa och fungera med vardagen, ska bli intressant att se hur det känns att börja "leva" igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar