torsdag 21 februari 2013

Ett hjärta av guld!

Det sjukaste på länge hände igår morse. Jag och Viking satt i köket och åt frukost. Vi brukar ibland spela musikvideor på iPaden samtidigt. Vi var inne på Britney Spears och hade nog spelat ett par låtar i bakgrunden innan ”Everytime” började spelas. En lugn och lite sorglig låt som jag själv tyckte var ganska ok när den kom. Annars har jag väl aldrig direkt lyssnat på hennes musik, mer än just i början när hon slog igenom. I alla fall, Viking blev fullkomligt hypnotiserad av låten och kunde inte släppa blicken från iPaden. Efter halva låten ser jag förvånat hur hans underläpp börjar darra och hur hans ögon tåras. Detta är i takt med att Britney Spears badar badkar, och videon når sin topp när hon gör något slags självmordsförsök och försvinner ner under vattnet. Viking gnyr till, ögonen tåras ännu mer, men han gråter inte, är dock bara sekunderna därifrån. Låten tar sedan slut och han tittar sorgligt på mig. Ögonen är röda och kinderna våta. Jag försöker trösta honom med lugn stämma och frågar vad som är fel. Han pekar sedan ivrigt på iPaden och ”hummar”. Han slutar inte förrän jag tryckt på play. Jag sitter tyst bredvid och avvaktar lite. När Britney åter igen lägger sig i badkaret börjar underläppen att darra på honom igen. Mitt hjärta smälte. Det var så märkligt. Jag trodde då inte att så små barn kunde känna så mycket av en musikvideo. Han är verkligen mamma upp i dagen. Jag gråter ju till allt! Ser jag extreme home makeover på Tv så darrar minsann min underläpp också. Tar det som ett gott tecken. Tänk vad fantastiskt att kunna känna så pass mycket med andra människor. Förevigade en del av scenariot med mobilkameran. Blir tårögd själv när jag tittar på det, men samtidigt väldigt glad. Han har ett fint hjärta min lilla älskling. Kände dock att det var lite svårt att hålla sig för skratt under tiden jag filmade. Det var så oväntat, otippat och vackert alltihop. Min finaste skatt!

Vill varna för "känslig" video med en ledsen lilleplutt!



2 kommentarer:

  1. men lilla lillplutten då... <3

    men ja, det stämmer ju in på det jag hörde om att småbarn förstår olika språk mycket bättre än vuxna, när det kommer till tonfall och sånt. men det är fascinerande att se och läsa om.

    SvaraRadera
  2. Jag blev också lite ledsen när jag såg att Viking blev det, känslig som man är ;)
    Dock va det för pinsamt att visa det när du visade viedon hemma hos dig... :P
    /E

    SvaraRadera