söndag 19 maj 2013

Återuppväck lusten!

Jag sydde en mössa i dubbel jersey för någon vecka sedan. Fick ett plötsligt infall och mådde relativt bra just då så jag tänkte att jag skulle ge det en chans. Det var i samband med att värmen anföll oss från ingenstans och dagis efterlyste lite svalare huvudbonader. Jag valde snabbt och utan att lägga någon större vikt på tygval då jag inte hade några direkta förväntningar. Det blev ett skogstyg som jag tycker passar bra nu framåt vår/sommar.
Resultatet blev bra och det gick förvånansvärt snabbt också. Kände mig glad och stolt över denna förhållandevis lilla prestation. Kändes som om jag precis lyckats bräcka upp en hårt kilad dörr och fått en liten glimt från andra sidan. Sedan dess har jag börjat "skapa" kläder, filtar och andra projekt i fantasin igen. Ännu är det bara små surrande bilder i huvudet, men kanske börjar jag lossa på den psykiska spärr jag haft så länge. Jag hoppas! För jag saknar att sy. Jag saknar att tycka om att sy.

2 kommentarer:

  1. Mössan blev jättefin och det blev jättebra med den gula lappen där =)
    Jag har precis samma känsla med bakning som du har med syendet. Jag förstår precis hur du känner, är liiiite sugen på att göra kokosmuffins men kommer inte riktigt till skott ändå...
    /E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är första plagget med de gula lapparna. :P
      Haha, jag hoppas bara inte att du blir kräkfärdig av doften av tex kokosmuffins iaf! ;)

      Radera