torsdag 16 maj 2013

Saknad, Semifinal och Sötsaker!

Schlager yra i hela Malmö! Staden lever och det är mysigt att bara se och höra allting som pågår. Det får mig att tänka att det mesta kan bli kul bara man tillåter och släpper in det i sinnet. Det är ju ganska svårt att inte bli påverkad när man arbetar och rör sig mitt i smeten. Skoj är det i alla fall. Otippat nog.
Födelsedagen spenderades på Malmö Arena tillsammans med några av mina fina kollegor från hotellet. Första semifinalen för eurovision. Vilken show det var! Magiskt och fantastiskt! Ljuden, ljusen och känslan gick rakt in i bröstet på mig och jag njöt till fullo. Det spelade ingen roll vad som spelades, vilka länder som gick vidare eller vad Petra Mede sa, men att se alla glada, entusiastiska människor smittar liksom av sig. Jag ångrar inte att jag tackade ja och följde med. Det var en häftig upplevelse!
 
 
 
 

Jag saknar Nille! Inte för att han varit borta länge, utan mest tanken och vetskapen över att han är långt borta. Det är en el-mässa i Göteborg som han har farit iväg på med sina kollegor. De blir borta till imorgon kväll. Känns lite ensamt, samtidigt som jag kan njuta av det också. Det är nyttigt att sakna ibland. Det är en nödvändig känsla för att inse att man älskar. Tror jag. Det kan göra ont men bringar samtidigt fram de fina sidorna och påminner en om vad man har. Jag hatar att ta saker för givet. Jag hatar när jag kommer på mig själv med att göra det. Jag vill lära mig att uppskatta och njuta av varje litet ögonblick. Dessa ögonblick kan vara och bli underbara minnen om man så bara vill det. Så ikväll ska jag njuta av att vara ensam och sakna Nille lite lagom, bara till den gränsen att det känns ok. Tills att det värmer i hjärtat av kärlek! Jag ska sova gott i natt också, utan att behöva få dåligt samvete över att jag snarkar (vilket för övrigt är en fruktansvärt trist biverkan av svullna slemhinnor som är en följd av att graviditeten fortskrider). Viking sover nu både tungt och tryggt. Han har gjort av med massor av energi idag. Jag har dukat fram en stor kanna isvatten, en påse chips, popcorn och en hel kasse med lösviktsgodis som jag fick i födelsedagspresent av lillasyster Gry. Allt ska finnas beroende på vad jag blir sugen på. Härligt! Tv ska visa antingen Semifinal 2 eller Hockey vm. Har inte bestämt mig ännu, men lär nog zappa mellan kanalerna i brist på beslutsförmåga. Lite spännande att se Norges bidrag till Eurovision eftersom de bor på hotellet och man kommit lite närmre dem den senaste veckan. Så, det blir en blandning av saknad, kärlek, schlager, hockey och gottis ikväll. Låt kvällen börja!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar