söndag 12 maj 2013

Substitut och en glad busunge!

Har hittat ett substitut till min syhobby nämligen att virka små amigurumi. Amigurumi betyder docka på japanska som man virkar i smått garn i alla möjliga färger och utföranden. Jag påbörjade en apa för ett bra tag sedan som jag sen aldrig blev färdig med. Nu har jag dock fått tillbaka lusten och kunde ju inte låta bli att påbörja ett nytt projekt. Denna gången ska det bli en elefant. Har kommit riktigt långt och när jag väl fått färdigt alla delarna ska jag montera ihop både elefanten och det sista på apan också! Det är så mysigt att sitta och pilla lite med det på kvällarna, när jag ändå är för trött för något annat. Får samtidigt utlopp för min inneboende kreativitet. Win!


Har även scrappat en hel del på sista tiden. Försöker komma ikapp med alla bilder jag valt ut under Vikings första år. Gjorde ett helt album med bara graviditeten och det vill jag ju såklart även göra med barn nummer två. Är bara svårt att få tiden att räcka till det också. Har suttit några kvällar tillsammans med finaste Elin och pysslat lite. Skönt att avsätta några timmar då och då till att göra något som jag verkligen älskar och mår bra av att göra. På samma gång blir det fina minnen som mer än jag själv kan njuta av. Jag är tacksam över att Nille även försöker se till att jag kan få komma iväg och scrappa lite emellanåt. Då får han samtidigt lite egentid vilket är underskattat i en stressad småbarnsfamilj. Ska lägga in lite bilder på några av de senaste layoterna så fort jag får tillfälle.

Eurovision genomsyrar hela Malmö just nu och inte minst min arbetsplats. Ett par av de deltagande länderna bor även på vårt hotell och det mesta kretsar nu kring att hålla fast vid temat. Det är både roligt och spännande samtidigt som jag aldrig varit särskilt intresserad av detta koncept. Men det är svårt att undfly eller gå miste om denna spänning och förväntan som ligger i luften. Så, även om mitt ointresse för denna musikstil inte går att ta miste på, blev jag såklart ändå glad över att få chansen att få gå på semifinalen under kommande vecka. Har aldrig varit på något sådant förut och lär väl aldrig göra det igen heller, så jag ser verkligen fram emot det. Ska få uppleva det med härliga arbetskollegor dessutom.

Viking har varit på grymt bra humör under flera dagar nu. Börjar nästan misstänka att han haft tandsprickning eller liknande tidigare eftersom det känns som om han varit gnällig jämt de senaste två månaderna. Riktigt drygt och jobbigt har det varit, men nu plötsligt verkar allting ha vänt. Han skojar och busar till tusen. Han är aldrig stilla och dagispersonalen beskriver honom som nästan outtröttlig. Han har något på gång hela tiden. Det tar på krafterna såklart, men att samtidigt se honom så glad och sprudlande ger både kärlek till själen och man får påfyllt med ny energi. Hoppas det håller i sig. Min busunge.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar