onsdag 22 maj 2013

Syskonvagn!

Var en runda ut på Ikea med finaste E idag. Köpte två dörrar till en billy bokhylla som vi ska hämta ikväll från en blocketsäljare. Det ska bli knytets nya förvaring/garderob. Känns otroligt skönt att ha fixat något så litet som en bokhylla. Ikväll kommer jag kunna sätta in lite kläder, små blöjor och dylikt i den. Få boa lite och samtidigt få lite mer ordning här hemma.
Lade även upp en blocketannons själv på katternas klösträd. Vi är i stort behov av plats och eftersom katterna ändå mest ligger i vår säng (eller under den) så känns det smått onödigt med en sådan stor möbel just nu. Vi tummar redan på bekvämligheten som det är. Vi gav nästan 2000kr för den som ny men nu vill vi mest ha en symbolisk summa för den. Klicka här om ni vill se klösträdet.

Vi svängde inom Barnens Hus efter Ikea också. Jag ville visa en vagn som jag spanat in och som jag vill köpa. Dock finns den bara i antingen svart eller lila. Det är lika fint vilket som men jag kan ju såklart inte bestämma mig. Vad tycker ni?




Vagnen är en Carena som är ett budgetmärke från Brio. Modellen är ny för i år och heter Double Swing Eo2 (2013). Fördelarna med denna och den tidigare modellen som finns ute är bland annat att denna har ett knäledschassi. Det går med andra ord att vinkla handtaget vilket är ett stort krav för oss då jag och Nille är så olika långa. De andra vagnarna hade jag inget bra grepp om alls och det såg riktigt dumt ut när "lilla" jag stod och slet bakom vagnen med händerna nästan uppe i huvudhöjd. Hm... nej, det funkade inte alls. En annan fördel är att suffletterna går att dra ner extra långt. Det är bra mot både vind, kyld, sol och värme. Om barnen sover i vagnen vill jag gärna, för deras skull., dra ner suffletten så att det täcker ordentligt. Jag inbillar mig att de sover mer ostört då... men jag vet inte.
Andra fördelar, men som även finns på den tidigare modellen, är hjulen som är stora och fungerar utmärkt i terräng. Den är även väldigt lättkörd då de främre hjulen är svängbara, men även går att låsa. Två stora separata korgar finns undertill och bumperbågarna går att plocka bort om man vill det. Det känns väldigt bra att ha kommit fram till vilken syskonvagn vi vill ha. Nu ska vi bara spara ihop lite pengar också, haha.

2 kommentarer:

  1. Jag hade den vagnen i röd till mina fast en äldre modell. Måste bara tipsa om att mäta vagnen. Nu är vår en äldre modell, men den går inte in genom alla dörrar för att den är så bred. Vilket blev ett ganska stort problem faktiskt.
    Annars var jag väldigt nöjd, sjukt skön att köra är den iallafall.
    Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, en röd vagn! Härligt! :) Jo, faktum är att den är för bred för att komma in i vår lägenhet. :( Den kommer inte ens in genom entredörrarna nere i trappen. Men vi bor i en gammal fastighet så tror inga syskonvagnar hade kunnat komma in faktiskt. Blir till att förvara vagnen i garage eller bilen. Alternativt flytta till hus... ;D
      Kramar

      Radera