torsdag 11 juli 2013

Det finns olika sorters missbruk!

Igår var jag och pappa och såg Iron Maiden på Malmö Stadion. Häftigt! Dock saknade vi att stå upp bland alla människor framför scenen, men min tjocka mage gjorde mig lite osäker på om det verkligen hade varit en bra idé egentligen. Förmodligen inte. Vi satt och vi såg bra i alla fall och med Sabaton som förband kunde det bara bli en lyckad kväll. Dock blev jag smått orolig framåt kvällen. Allt ljud gick ju rakt in till knytet, som såklart hade hållit sig ordentligt aktiv ända sen start, men nu började sparka och böka runt där inne med ännu kraftigare tag. Han sparkade så hårt ett par gånger att jag nästan fick lite ont. Han var säkert less på konserten vid det laget och ville nog förmedla något i stil med ”stäng av skiten nu, jag försöker sova”. Vem vet, han kanske inte alls blir någon rock n’ roll baby?


Har sytt färdigt en del av en beställning till ett syskonpar. En body och en långärmad tröja i det underbara tyget ”flirtande ugglor” i lila. Bodyn är i storlek 68 och tröjan i storlek 98. Jag valde att kanta med svart då jag tyckte det blev snyggast mot den ljuslila färgen. Det hade nog varit tufft med lila kantband och muddar eller kanske marinblått, men jag fegade lite där. Körde ett säkert kort men huvudsak är i alla fall att kunden blev nöjd.

 
 

Sylusten har verkligen kommit tillbaka i nästan full styrka och vad är inte roligare då än att beställningarna fortsätter att rulla in. Så himla roligt, blir så glad över att ni orkat vänta och stå ut med mig under den här långa orkeslösa perioden. Tack! Så en nyhet för er som har facebook är att jag nu har startat en grupp där jag bland annat lägger upp bilder på allting jag sytt i olika album. Man får en helt annan överblick, då man kan se flera bilder i mindre format, än att som här i bloggen bläddra mellan massa text och enstaka fotografier. Tanken var nog lite också att kunna hålla er uppdaterade lite oftare än här på bloggen. Bloggandet har jag i alla fall inte tänkt lägga ner ändå eftersom jag känner att det ger mig själv så mycket av att få sätta ord på alla mina tankar. Däremot är ju tiden en bristvara så det går längre och längre mellan inläggen känns det som.
För er som vill gå med i gruppen ni kan söka på gruppnamnet NiViLo och själva välja att gå med, eller så lämna en kommentar här så bjuder jag in er. Ska försöka att länka till den men är osäker på om det går eftersom det är en sluten grupp där bara medlemmar kan se inläggen. Du hittar länken till gruppen här - NiViLo.

Snart kommer jag även att uppdatera med lite nya tyger som är på ingång. Kan knappt hålla mig! Jag vet att jag inte kommer hinna klippa och sy i dem än på ett tag då jag har för mycket annat som ligger före, men jag vill bara känna och klämma lite. Beundra dem när de ligger där i mitt tygskåp och bli glad i hela själen. För ja... det är så med tyg. Man blir glad av att ha dem. Att äga. Ibland vill man inte ens klippa och sy i dem för det gör ju alldeles förfärligt ont i själen. Det finns olika sorters missbruk, men mer än så behöver vi inte säga *blink blink*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar