fredag 12 juli 2013

Inkommande skönheter!

Är det ett bra eller dåligt tecken när man kan rabbla sitt Visa kortnummer utantill, med utgångsdatum och cvc-kod? Eller har man kanske handlat för mycket online då? Hm… Samtidigt känns det helt ok att lägga sypengarna på mer tyger. Det får det hela att gå runt liksom. Pengarna stannar inom verksamheten och jag känner mig duktigt rikare när mitt tygskåp är fullt och färgglatt. Med andra ord Du beställer en tröja av mig, jag beställer i min tur en meter tyg, hihi. Win!
Bjuder på två bilder av inkommande skönheter. Vad tycker ni om dessa?

Bilden är lånad.
Bilden är lånad.
Har velat uppdatera med bilder på lite vävda band som jag kom över för ett tag sedan. Banden passar perfekt till att göra nappband utav. Viking använder napp lite då och då, men inte så att han har något behov av ett nappband. Däremot i bilen (oh-herre-min-gud) kan det vara den ultimata lösningen på problemet när han skriker och tappat både napp och snutte. Ska koppla ungen ordentligt med bilbälte, napp i nappband och snutte fastknutet i bältet. Då har jag väl ändå gjort allt vad jag kan för att underlätta? Bortsett från alla leksaker som hänger över sätet som han kan pilla med under färden. Jo, Viking ska få ett nappband av mig och det kommer lösa måååånga av mina problem i bilen (knyter-händerna-och-ber-till-gud-att-det-blir-så).


Sydde även en pillfilt och en vanlig filt med apor tema för någon vecka sedan som jag glömt lägga in här på bloggen. Filten fick gula apor med baksida av svart college samt röda kantband! En härlig kombo i storlek 60x80cm. Pillfilten gjordes 40x50cm och blev supergosig med lite pillband för barnet. Rosa apor på ena sidan, gula på andra och en liten knut i ena hörnet. En sådan ska knytet också få så fort hans mamma har bestämt sig vilka tyger hon vill offra. Beslutsångest deluxe!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar