tisdag 16 juli 2013

Impulser.

Har beställt alldeles för mycket tyg de senaste veckorna. Har tömt min lilla burk med sypengar illa kvickt. Men så himla roligt det är att komma hem och få tygpaket var och varannan dag. Häromdagen kom det ett stuvpaket med enfärgad jersey som jag beställt från Kameleont. Toppen! Alldeles nyss fick jag paket ifrån Znok. Mina älskade Vikingar har hittat hem. Underbara färger och fantastisk mjuk kvalitet. Det kliar i fingrarna att sätta igång, tråkigt bara att de måste tvättas först. Kunde såklart inte hålla mig till ett tyg från Znok heller utan köpte lite av ett isblått tiger-tyg. Färgen är verkligen riktigt isblå och ljuvlig.

Vikingar - grön.
Tiger - isblå.
Under gårdagskvällen påbörjade jag en ny beställning på luvjacka som jag tror kommer bli riktigt tuff på en söt liten tjej. En sådan hade jag själv velat ha eller göra till en framtida dotter. Mer än så vill jag inte avslöja ännu. Wait and see!
Fick också impuls på Batman när jag hittade ett jersey tyg med Batman motiv i "livsfarliga gruppen" på facebook. Jag visade tyget för Nille som tveklöst klickade i "KÖPER" och så var det med det. När det kommer till Batman och andra seriefigurer eller dylikt så har han en öppen plånbok och jag får fria köpmöjligheter. Fantastiskt! Det lättar lite på det dåliga samvetet av att ha handlat för mycket och "lånat" från gemensamma kontot. Men men, detta väckte i alla fall den sovande "batman-lusten" och jag gick för att plocka fram det Batmantyget jag köpte för ett tag sedan, men som jag inte hunnit sy och klippa något i. Resultatet blev en t-shirt med raglanärm till Viking med svarta ärmar och gula kantband. Nille vara storförtjust och jag måste medge att jag själv blev väldigt nöjd. Viking fick den imorse att ha på dagis. Passade utmärkt, även om jag tror att jag i fortsättningen ska satsa på att göra lite bredare tröjor till honom, han är ju faktiskt ganska så stor och satt.

 

Lite andra tyger som jag glömt att lägga in på bloggen är dessa som jag köpte på Gittes tygkälla förra veckan. Mycket i turkost och lite cupcakes förstås. Har du hittat några favoriter?

Flirtande ugglor - turkos.
Flugsvampar - turkos.
Vita stjärnor - turkos.
Cupcakesmix - ljusgul.
Cupcakesmix - ljusrosa.

1 kommentar: