måndag 15 juli 2013

Telefonkö!

Telefonkö. Suck, finns det tråkigare saker än att sitta och lyssna på? Som pricken över i samlar jag alla jobbiga samtal till en och samma dag. Startar kaffekokaren, telefonen är på högtalare och jag försöker göra smånyttiga saker under tiden jag förflyttas längre och längre fram i kön. Försäkringskassan, kvinnokliniken, skatteverket, bredbandsbolaget etc…

”Din placering i kön är nummer… 287.”

Jag hinner sätta igång en tvätt och den hinner gå klart innan jag är nere under nummer tio i kön. Suck. Men, jag får ju faktiskt en hel del gjort också.

”Din placering i kön är nummer…5.” Bara inte mobilen dör nu.

Sydde färdigt en t-shirt med raglanärm under helgen i det fantastiska tvättbjörnstyget. En återkommande kund som har velat ha denna tröja under en längre period, innan jag hade mitt syuppehåll. Då blev den tyvärr inte av eftersom jag kräktes av bara lukten på tyget (inget fel på tyget, bara mitt hormonella luktsinne). Men nu äntligen så har den i alla fall blivit klippt, sydd och färdig. Hoppas att den blir uppskattad.


"Din placering i kön är nummer... 2". Kaffet är slut, men se, jag hann visst med att blogga också. Vad gör ni när ni sitter i telefonkö?

2 kommentarer:

  1. När jag sitter i telefonkö läser jag sin blogg bland annat =)
    Annars så surfar jag med något annat. Däremot ringer jag aldrig från mobilen när det är risk för telefonkö, då får det bli hemtelefonen. Låt annars laddaren sitta i mobilen hela tiden så slipper du tänka på batteriet =)

    /E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men gullig du är! :)
      Jo, jag brukar ringa från hemtelefonen egentligen men nu ringer jag gratis från mobilen och sen funderar vi dessutom på att ta bort hemtelefonen. Skära ner på lite onödiga utgifter. Får köra med laddaren nästa gång! ;)

      Radera