torsdag 14 november 2013

Blöjor vs Hyran.

Man vet att man är småbarnsförälder när badkaret plötsligt förvandlats till tvättkorg och köksbänken belamrats av fem miljoner nappar, nappflaskor och tvättlappar. Samtidigt utgör blöjor den största månatliga utgiften näst efter hyran. Man kan även se en kraftig ökning utav antalet smutsiga kaffekoppar vilket förklaras ganska enkelt med att kaffet ersatt några utav dagens måltider. Lunch, vad är det för något? När det är mer intressant att prata bebisbajs vid matbordet än att fråga sin sambo hur han haft det på jobbet, vet man också att man lever småbarnsliv. Men det är underbart och det bekommer mig inte längre. Däremot var det inte lika kul när dagispersonalen frågade vad som hänt med mina ögon och jag slätade över det med en ögoninflammation, fastän den egentliga orsaken är sömnbrist. Då gillade jag pappas kommentar bättre. "Lova, du får lägga ner kokainet nu, för fan!!" sagt med glimten i ögat. Konstigt nog känner jag mig inte så trött längre. Kanske beror det på att jag skalat av en hel del av alla "måsten" och numera bara försöker "vara". På så sätt omvandlas varje ärende som jag hinner med att göra till något positivt. Mitt råd till mig själv, och även till andra nyblivna föräldrar, är därför att sänka kraven och alla måsten. Det kommer en tid då det kommer styra ens liv igen oavsett, så varför inte njuta av att man nu med all rätt kan skita i de vardagliga förpliktelserna.

Vikings fleecekläder är äntligen klara, dock hann jag inte med någon livebild för de fick följa med till dagis direkt imorse. Hann även klart med en verktygsbody som legat halvfärdig ett tag. Nu längtar jag bara till Loke blir lite större så att han kan använda den och de andra kläderna jag sytt åt honom. Känns knappt lönt att sy i storlek 56 eftersom de växer så fort i början. Bodyn är därför i storlek 62.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar