onsdag 2 juli 2014

Längtar!!!

Så, det är klart nu. I september får vi tillträde till vårt hus. Fattar ni? Vi har köpt hus!! Jag vill skrika ut det till alla jag möter. Det är ungefär lika pirrigt som när man först kissar på en sticka och den visar att man är gravid. Så känns det! Och man vill berätta för alla. På en gång. Helst redan när man lagt första budet. Men då vet man förstås aldrig utgången. Men nu är det alltså helt, helt klart. Budgivningen har varit, vi har skrivit på kontrakt, tagit dit besiktningsman och alla andra formaliteter som måste fastställas. Så nu, nu kan jag på riktigt berätta det. Vi har köpt hus!!
Jag är så lycklig, nervös och exalterad. Rädd. Många tankar och känslor som snurrar. Vi har bott i denna lägenheten i sju år och trivs idag jättebra. Så visst känns det förstås lite sorgligt också. Samtidigt har vi letat hus i nästan fyra år, kärat ner oss, budat och förlorat ett par andra hus under årens gång. Så vi är redo och nu var det äntligen vår tur. Tusan vad jag längtar! Totalt 210kvm boyta och en underbar friköpt trädgård på över 800kvm. Från huset tar det ca 6 min att komma in till Malmö, vilket är helt perfekt! OCH jag kommer få ett helt eget pysselrum till alla mina tyger, symaskiner och all min scrapbooking! Wihoo! Nu räknar vi ner!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar