söndag 28 december 2014

Lyxbadrum, Lathet & Bildbomb!

Slängde precis min systemkamera i golvet. Det var INTE meningen! Jag var för lat för att resa mig och ta en kudde i soffan bakom mig, så istället slet jag tag i första bästa jag fick grepp om och drämde därmed kameran i golvet. Den får ligga kvar där tror jag. Kan ju ändå inte göra något åt det om den skulle vara sönder, och just nu sitter jag helt perfekt på rumpan.
Skulle sätta in sladden till granen innan jag sjönk ner här, jag menar det är mysigt med en tänd gran nu när snön ligger tät utanför. Men den jäkla granen barrar bara man ser på den och smidig som jag är fastnar jag mer eller mindre med huvudet i grenarna (också för att jag var för lat för att gå runt granen där jag kommer åt bättre, men då hade jag behövt lämna soffan) och trädhelvetet tömmer ungefär ett kilo barr ner i nacken och i håret på mig. Det går INTE att skaka av sig utan borrar sig in i min kalufs totalt. Härligt, då sitter man här i soffan, lat som få och med huvudet fullt av skog. Yes! Lathet – Smidighet, 1 – 0.

Tänkte bildbomba lite från stugan, för minneskortet hann jag åtminstone få ur kameran innan den fick sin flygtur. Mamma och pappa har förresten världens finaste badrum! Lyxbubbelbadkar med musik och mysiga ljus i vattnet. Stora panorama fönster med utsikt över dammen bakom huset där rådjuren ofta går och betar. Underbart!


Bus med moster!

 
 
Till och med Loke vågade sig fram till tomten!
 
 
Loke var mycket intresserad av gosedjurs-dinosaurierna han fick av Moa & Dennis.
 
Ett pedagogiskt snickeri-set från farmor var en klar favorit bland julklapparna!
Även om Loke fick en egen röd bobbycar så var det roligast att åka på storebrors släp.
 
 
 
Det fantastiska badrummet, med alla vackra detaljer. Vasken som är gjord ur en stor sten, vaskbordet som mamma och pappa själva har designat och skapat, pappa som kaklat och Nilles som dragit el.

Vill förresten även passa på att berätta att jag syr lite igen. Detta gäller främst mössor och dregglisar och så länge Nille fortfarande har semester. Då kan jag lättare få tid framför maskinerna utan att behöva stressa. Så säg gärna till om du önskar något, så ska jag säkert hinna med det. Sydde ett gäng mössor till familjen som jag tog med upp till stugan. Lät alla få plocka vilken/vilka de ville och det blev mycket uppskattat. Har saknat att sy just mössor! Kom på försent att jag skulle tagit foto på samtliga, men här är några utav dem i alla fall.


Idag var vi på rutinultraljud. Kände igen barnmorskan från sist, det var hon som hade gjort rutinultraljud när vi väntade Loke. Trevlig tant, fast kanske inte världens bästa på att ta fina bilder. Hon körde rally med kameran på magen och det blev bara snabba tittar på diverse kroppsdelar. Krabaten sparkade och rörde sig massor och det var riktigt häftigt att se sparken på skärmen samtidigt som jag kände den i magen. Som en 3d upplevelse kan man kanske säga, haha? Allting var fint och såg friskt ut. Hematomet fanns kvar och vid det här laget så lägger vi ju ungefär lika mycket pengar på blöjor till barnen som bindor till mig. Inte jätteroligt, men jag mår annars väldigt bra och det gör krabaten med och det gör mig bara tacksam! Som min känsla och många andras så visade det sig stämma, och vi väntar alltså en liten flicka. När barnmorskan berättade det blev jag jätteglad men fick också en plötslig skräck-känsla. En flicka!? Hjälp, det känns ju ungefär som att börja om på nytt! Samma känsla kände jag när jag först fick veta att Viking var en pojke. Hjälp, jag kan ju ingenting om pojkar typ. Det ska bli oerhört spännande att få träffa henne, få se hur hon ser ut och att hon kan berätta för oss vad hon vill heta. Namnen blir sällan som vi planerat, Viking hette Sebastian i magen och Loke hette Vilde, så vad denna tös slutar upp med det får framtiden utvisa.
Nu ska jag be Nille hämta lite chips till mig, soffan är fortfarande alldeles för bekväm. Latheten segrar igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar