måndag 5 januari 2015

Bekräftelse & En Påse Popcorn!

Jag är så grymt jäkla nöjd nu så jag bara måste dela med mig. Jag älskar när jag har rätt!
Ikväll tog det ungefär 10 minuter för Loke att somna och han gick inte upp en endaste gång! Inte en endaste gång! Det är fantastiskt!! Han satte sig upp i sängen och grät bara, och då kände jag att det var okej att gå in och trösta en längre stund. Bekräfta honom, visa att vi finns där. Varje gång Nille gick ut så började han gråta igen, MEN HAN LÅG KVAR I SÄNGEN! Jag själv stod inne på toaletten och gjorde victory-dans samtidigt som jag städade vasken (ja, man är ju aldrig ledig så lika bra att multitaska). Underbart! Jag fortsatte att skicka in Nille så fort Loke grät och efter några minuter så kom han till ro och somnade. SJÄLV! Jag tyckte det var så himla fantastiskt att hela jag blev på strålande humör! Allt kämpande har faktiskt gett resultat. På bara ett par dagar egentligen! Jag är så glad att jag inte gav upp, fastän jag idag varit så less på det och mest gått och våndats över nattningen. Men det fungerade och Loke tröstade sig snabbt med att vi kom farandes så fort han grät och jag tror att han med det kände trygghet i att kunna somna själv. Han vet ju att mamma och pappa kommer! Halleluja! Detta firar vi med en påse popcorn för chokladen är såklart slut! Envisheten har segrat igen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar