onsdag 20 januari 2016

Avsikt.

Hade för avsikt att skriva ikväll, men det låser sig. Ingenting känns vettigt eller relevant. I huvudet är det kaos och tankarna snurrar runt utan att få fäste. Jag ska nog försöka sova lite. Imorgon är det ett år sedan en mamma förlorade sin son i en fruktansvärt tragisk olycka. Denna mamman tog kontakt med mig efter Frejas död då hon kände igen sig i det jag skrev på bloggen. Vi har haft kontakt sen dess. Imorgon är det således en oerhört tung dag för henne och jag känner trycket även i mitt bröst. Jag fasar. Jag kommer att vara med henne i tankarna hela tiden. Henne och älskade lilla Edward.

Men för att ändå få ut något av detta inlägg, tänkte jag sammanfatta vad jag sysslat med den senaste tiden. För jag hade mycket som ville ut, men ibland går det bara inte och då är det inte lönt att försöka.
Så...
Jag har låtit klippa topparna ett par cm (ni som vet, ni vet att jag aldrig låter en sax komma i närheten av mitt hår, så detta är med andra ord stort). Jag har hotat barnen med att slänga bollhavet om de inte lär sig städa upp bollhelvetet efter sig. Varit på minneslunden och lämnat tulpaner, själv fast med barnen, vilket var helt otänkbart för mig att klara av för någon månad sedan. Sovit på hotell. Blivit skjuten och skjutit med softairgun. Varit på bio och sett Star Wars, inte en utan två gånger (som den nörd jag är). Varit på date med min älskade Eva och gått igenom mer eller mindre halva sortimentet i menyn på Vespa. Kelat och gosat med en miljon söta, små katter (ja, eller runt 15-20st var det i alla fall), samt tagit med mig en av dom hem och döpt honom till Skrället! Haft snöbollskrig. Blivit mulad av mina barn. Kollapsat på jobb. Skrattat så att jag nästan kissat på mig (eller jo, egentligen gjorde jag det, fast sånt får man väl inte skriva ut?). Rensat ur frys och skafferi på utgående produkter. Slängt skräp på tippen. Hoppat studsmatta och gjort både framåt och bakåtvolt (och ja, då kissade jag förstås på mig igen!!). Fastnat med bankomatkortet i en p-automat. Slagit igång larmet på bilen för första gången sedan inköp (inte med mening, dvs det var oerhört pinsamt). Tagit blodprover. Knaprat tabletter. Gjort ultraljud och kollat livmodern som fick toppenbetyg av läkaren. Umgåtts med underbara vänner. Byggt pussel. Målat. Sprungit till bussen. Jobbat och haft semester. Tänt ljus. Sovit ut.   

1 kommentar:

  1. du är så full av energi så jag blir avis ,, Du är en gammal själ i en ung kropp. Men allt för ung för att genomgå detta tycker jag ,, Men du klara dig , det vet jag. EN jätte kram..

    ägare till nästan en miljon katter

    SvaraRadera