onsdag 8 juni 2016

Vigseln!

Häromdagen fick jag bilderna ifrån vigseln. Den har jag helt missat att skriva om. Men numera är vi i alla fall gifta. Man och fru. Vi vigde oss borgerligt den 21 maj, det datum då Freja var beräknad att födas. För att hedra hennes minne och för att visa att kärleken övervinner allt. Vi hade jättetur med vädret, det var varmt, men utan att vara kvävande. Min syster och hennes pojkvän var vittnen och bara de och fotografen (Eda Gulbay som du hittar här) var med oss inne hos vigselförrättaren. Det kändes bättre och mer än vad jag hade trott. Alla ord hon sa, om kärlek, relationer, om respekt och stöd genom glädje och sorg, framgång och motgång gjorde mig tårögd. Träffande. Freja var med mig i allt den dagen. Jag kände det. Och även om sorgen gjorde ont så tog den aldrig över lyckan jag kände den dagen. Vigselförrättaren antog att vi väntade vårt första barn och blev lagom överraskad när vi avslöjade att det faktiskt var vårt fjärde, och att vi redan hade ett 11 år långt förhållande bakom oss. Det kändes kul, som att gå emot normen och vad alla ser eller förväntar sig när de träffar oss första gången. Jag gillar att gå emot normen. Att överraska.
Alla vänner och familj som väntade utanför. Så oväntat men inte mindre uppskattat. Ni är underbara. Tack för att ni gjorde dagen till ett oförglömligt minne för oss.
Efter vigseln tog vi bilder i Kungsparken, den plats där jag och Nille träffades för första gången. Det kändes också viktigt. Sen checkade vi in på Hotel Noble House, där vi fick ett helt fantastiskt fint rum med underbart mottagande. Rosor och alkoholfri cider och öl. Mina kollegor känner mig och jag kände mig så otroligt lyckosam. Ett fint kuvert med hälsningar, chokladdoppade jordgubbar, godis, choklad och nötter. Det var pricken över i. Vi blev verkligen bortskämda. Och sängen... åh, den var helt underbart skön!
Vi hade bokat bord på Elysée där vi åt en kombinerad fondue med alla tillbehör vi kunde komma på. Sen tog vi en drink i baren på hotellet och knallade sedan iväg på bio. Kvällen avslutades i sängen med ett leende på läpparna. En lyckad dag, och precis så som vi ville ha den. Lugn. Tillsammans. Utan barnen, haha. Lillasyster och pojkvän fick leka familjeliv och tog hand om pojkarna hela lördagen och halva söndagen så vi kunde verkligen koppla av. Vi fick mycket tid för bara oss själva. Och tid för att ligga i sängen och zappa med fjärrkontrollen. Sånt man aldrig hinner som småbarnsförälder. Hjälp, vad vi saknar det. Nu har vi i alla fall en anledning att fira och göra om detta varje år härefter. Jag längtar redan till vår bröllopsdag nästa år. 
Bildbomb från delar av dagen.
 
Ogift brud.
 

Snart dags.

Svullna gravidfingrar och en vigselring, då får man kämpa lite.

 
 
Klänning från Liquorbrand - Skulls and roses.

 
 
Älskade pappa & mamma.

Lillasyster och Dennis.
Dennis med båda mina småsystrar, precis som det brukar vara.

 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Underbara bilder! Så roligt att få se Kajsa också på bild ;-)
    Lycka till med allt!
    Kram

    SvaraRadera